Trať

Trať vede po vršcích Hostibejk a Lutovník. Klikatí se převážně listnatými lesy (duby, akáty,...), vyžene běžce mezi pole nebo na louku, protáhne se i kolem pískovcových skal a nabízí vyhlídky na Kralupy a okolí, za pěkného počasí i na Mělník nebo Říp. Délka jednoho kola je asi 5600 m, převýšení na kolo činí zhruba 180 m.

Start je na "lesolouce" u parkoviště u restaurace Hostibejk. Nejprve se běží po západním a severním okraji louky (tráva). Následně se lesní cesta stočí na jih, jihovýchod a mírně zvlněný profil dovede běžce k altánku. Následuje klesání po lesní cestě, překřížení Jarníkových schodů (beton) a po pár krocích znovu navazuje klesající lesní cesta. Ta u skály zahýbá vpravo a vede víceméně západním směrem.
Pozvolným stoupáním a přes několik schodů se dostává na vyhlídku na gymnázium (dřevěná plošinka pod pískovcovým opadem). Po prašné cestě s místy vystupujícím skalním podložím se vine až k rozcestí u "houbičky" (kdo nezná, pozná - nelze minout), kde odbočuje prudce doleva.
Po dřevěných plošinkách trať klesá směrem k Přemyslově ulici. Před začátkem zámkové dlažby trať prudce odbočuje na úzkou stezku. Strmý výšvih po skalním podkladu a lesní cestě dovede běžce (zde možná dočasně spíš chodce) na příjemnou pěšinu a po chvíli mezi stromy  se cestička vyhoupne na okraj pole.
Zanedlouho však cesta znovu spadá do lesíka a vlní se až k poli a nejstrmějšímu seběhu celého okruhu. Strmá cesta v prostoru mezi zástavbou a zahrádkářskou kolonií ústí na lutovnickou louku (kde se, stejně jako v následující pasáži, "krosovitost" odvozuje od intenzity těžby dřeva a počasí).
Trať louku překonává nejkratší možnost cestou a uhýbá vpravo do lesa. Nejprve vede po rovině a poté do mírného kopce. Po několika kličkách (vlevo/vpravo/vlevo/vpravo/vpravo/ vlevo - však to bude značeno :-) )se pohodlná lesní pěšina napojuje na úvozovou cestu a stoupá k rozcestí Nad Lutovníkem.
Následuje delší úsek po polní cestě - po rovině a z kopce - s avizovanými výhledy. Polňačka se mírně svažuje až k vodárně, poté o něco strměji (ale nijak prudce) k zahrádkářské kolonii a dolů do ulice Nad Lobčí. Jediný "asfaltový" úsek trati tak vede již zmíněnou ulicí Nad Lobčí doleva a v zástavbě první ulicí doprava - Nad Skalou. Tam se trať opět napojuje na pěšinku, vede takřka po vrstevnici a míjí "houbičku" (ano, tu, o které již jednou byla řeč), míjí i dětské hřiště (dbejte prosím zvýšené opatrnosti) a napojuje se na Jarníkovy schody. Po jejich posledním úseku se stáčí vlevo na "lesolouku" ke startu/cíli.
Ačkoliv to nejspíš znělo dost složitě, s patřičným značením to je hračka! ;-)

P.S.: Je možné, že potkáte nějaké to auto (lutovnická louka, zástavba nahoře na Hostibejku) a je zcela jisté, že potkáte nějaké ty lidi (Hostibejk je oblíbeným vycházkovým místem, je tam hřiště, naučná stezka atd.). Dávejte tedy pozor - a užijte si to!

*.gpx soubor ke stažení zde.